12/23/13

INULIN DALAM BB PLUS COLLAGEN?? SEMBELIT TIADA LAGI!!

ok syg2...now noly nk share lagi pasal BB Plus Collegen.....haaa...
nmpak x excitednya noly ng BB Plus nie??
sebab Bb Plus n sgt2 bagus untuk banyak golongan...xkire lelaki atau perempuan, tua atau muda..
selamat untuk semua...:)

klu produk baik, mmg noly akn share dengan u all...mana tau entry noly nie dapat membantu individu2 yg bermasalah mcm nie...alhamdulillah...dpt jugak keberkatan dan doa org lain kan...

SHARING IS CARING...mmg betul kata2 nie...
we share because we care..nk kongsi kebaikan yg kita rase dengan org lain...

ok lah, now noly nk share ng u all psl SEMBELIT!!

arrrrrghhh!! mcm n ke u all menjerit klu ade masalah sembalit mcm nie???hahaha...
stu toilet boleh dengar...happy ke klu korang ade masalah sembelit mcm nie??
perut memulas2 nk membuang tapi xlepas2...klu yg 2,3 hari punya simpanan tue...
fuhhh!! bau xpayah nk ckp la kan...
selagi xbuang, selagi tu la duk terkentut2..org nk tacle pon cancel sbb bau kentut busuk..haha
sabar je la kan...malu pon dapat, sakit perut xsettle2 jugak..

alhamdulillah..so far noly xade masalah mcm nie lgi..mungkin klu ade pon just sembelit biase...
but kalau tahap sembelit yg teruk, u all mmg kene rawat dan cari alternatif mcm mane nk buang jugak bahan kumuhan tu dr badan kite...kalau xbuang, mmg bdn xselesa..
u all kena ingt...bahan kumuhan tu adalah sisa buangan yg badan kite xperlukan...dlm tu la segala kotoran dan toksin ade...
sebab itu la pentingnya sistem penghadaman dan kumuhan yg effektif supaya fungsi dan sistem  badan kita teratur


JOM KENALI SEMBELIT!!



Mungkin ramai yang percaya sembelit bermaksud tahi itu tidak terkeluar langsung ketika berak, namun hakikatnya dari aspek perubatan ia adalah situasi di mana seseorang itu pergi ke tandas dengan kadar yang kurang berbanding biasa, atau keadaan dimana seseorang itu sukar untuk melepaskan lawas (berak). Jika kebiasaannya anda berak 4 kali seminggu, namun tiba-tiba pada minggu ini anda hanya berak 2-3 kali sahaja, anda sebenarnya sudah mengalami sembelit!




Makanan yang kita makan, selepas melepasi tahap pencernaan di perut, akan melalui pula laluan usus. Makanan-makanan ini sekali lagi akan melalui proses peristalsis, di mana otot usus akan berkontraksi (kembang kucup secara berritma) untuk menggerakkan makanan ini dari satu titik ke titik yang lain. 

Sepanjang melalui usus, semua nutrien yang terkandung dalam makanan ini akan diserap ke dalam darah, seterusnya digunakan untuk metabolisma tenaga atau fungsi fisio tubuh badan yang lain, sebelum takdirnya yang terakhir iaitu keluar dari lubang punggung sebagai lawas. 

Kebiasaannya, lawas manusia akan terdiri (komposisi) dari air, sumber serat yang tak tercerna, lemak-lemak yang tak tercerna, dan jutaan bakteria terutamanya dari jenis E. coli (itu pasal tahi berbau busuk, bakteria dan toksinnya itu berbau busuk)

ANDA ADA GEJALA-GEJALA MACAM NIE X??

  1. Kekerapan untuk berak berkurangan berbanding biasa
  2. Perlu teran sampai muka menjadi merah ketat ketika berak
  3. Terasa sakit ketika berak
  4. Tahi kelihatannya sangat kering dan keras, dah rupa macam tahi arnab atau tahi kambing.
  5. Tidak berasa puas selepas berak – terasa macam ada lagi tahi yang tak keluar.
  6. Teran punya teran, alih-alih seketul tahi pun tak terkeluar. Keluar tandas dengan muka yang hampa.
  7. Kadang-kadang proses meneran itu boleh mengakibatkan pendarahan pada dubur (lubang punggung)
  8. Selain itu, mereka yang mengalami sembelit akan cepat berasa kenyang ketika makan.

APA YANG MENYEBABKAN SEMBELIT??
  1. Kurang pengambilan air
  2. Kurang pengambilan serat
  3. Kurang aktif
  4. Stres
  5. Malas nak ke tandas
  6. Pandang remeh apabila terasa pola untuk berak itu semakin mengurang
  7. Punca lain termasuklah pengambilan beberapa ubat (seperti ubat penghilang rasa sakit), beberapa keadaan perubatan dan perubahan persekitaran (pergi bercuti).

fuhhh....sembelit n bukan something yg normal sebnarnya..mmg perlu dirawat atau di cegah sebelum terlambat...nnt penyakit lain pulak yg datang kan?? 


KESAN BURUK SEMBELIT

petikan kosmo hari nie..23/12/2013

sedikit info yg noly ambil dr keratan kosmo dan selanjutnya u all boleh bace sendiri dr link tu yer...

“Apabila najis sudah sampai di rektum, ia akan memberi signal kepada otak untuk memberitahu bahawa sudah sampai masa untuk ke tandas. Tetapi apabila kerap berlengah ke tandas, usus menjadi kurang sensitif dan otak tidak lagi boleh mencerna isyarat itu. Akhirnya individu tersebut lebih selesa untuk tidak ke tandas.
“Keadaan ini lama-kelamaan boleh mendatangkan masalah seperti perut kembung, muntah dan rasa sangat tidak selesa,” katanya.

“Bagi golongan warga emas dan pesakit angin ahmar, masalah najis melekat pada usus juga boleh menyebabkan mereka terpaksa meneran sehingga kulit dubur merekah, pedih dan berdarah,” jelasnya.
Secara klinikalnya, sembelit hanya bersifat gejala dan bukan penyakit. Namun, itu bukan alasan untuk masyarakat terus menganggap ia sebagai isu ringan apatah lagi jika menghidap sembelit secara berterusan untuk tempoh dua hingga tiga minggu.
Ironinya, masih ramai menganggap kesukaran membuang air besar dan najis berdarah sebagai buasir sedangkan ciri itu adalah tanda-tanda yang menjurus kepada kanser usus.
“Sembelit yang merbahaya terjadi disebabkan oleh kanser usus dan saluran najis yang tersumbat.


nauzubillahiminzaalik...jgn la smpi kite hadapi masalah sembelit nie kan..so inconclusion, biarla kita membuang setiap hari drpd kita hadapi masalah sembelit nie...klu setiap hari sembelit mmg payah...jadi bnyk benda yg kite boleh buat untuk mengelakkan drpd gejala2 sembelit nie..

salah satunya, dgn mengamalkan BB Plus Collagen!!! serious noly ckp..since noly minum BB Plus n, mmg setiap pg mesti akn pg toilet membuang..dan tekstur bahan buangan kie tu pon xkeras...die soft and cair jek...haha...mmg senang nk membuang..xperlu nk hardcore teran2 sgt..

standard la kan..semua org membuang..klu kite xmembuang, haaa, mmg sembelit la tue..

INULIN DALAM BB PLUS COLLAGEN MEMBANTU PENGHADAMAN

 inulin terdiri dari unit-unit fruktosa berserat pangan tinggi (lebih dari 90%). Inulin larut dalam air, tidak dapat dicerna oleh enzim-enzim pencernaan, tetapi difermentasi mikroflorakolon atau usus besar. Di dalam usus tersebut, sebagian besar inulin akan difermentasi menjadi asam-asam lemak rantai pendek dan beberapa mikroflora spesifik yang menghasilkan asam laktat. 
Sehingga, pH kolon menurun dan pertumbuhan bakteri patogen seperti E.coli dan Clostridia terhambat. Inulin dapat meningkatkan pertumbuhan bakteri probiotik seperti Bifidobacterium adolesentisBifidobacterium infantis, Bifidobacterium breve, Bifidobacterium longum, Lactobacillus plantarumLactobacillus rhamnosus, Lactobacillus reuteri, dan Lactobacillus delbruechii. Mekanisme itulah yang mendukung inulin sebagai prebiotik dan berimplikasi pada peningkatan kekebalam tubuh seseorang.
Di samping itu, asam laktat yang dihasilkan akan merangsang gerakan peristaltik usus, sehingga dapat mencegah konstipasi serta meningkatkan penyerapan kalsium. 
Untuk itu, inulin seringkali ditambahkan pada produk susu anak karena dapat meningkatkan penyerapan kalsium, sehingga membantu pertumbuhan tulang dan gigi. Sedangkan pada produk susu dewasa, penambahan inulin ditujukan bagi wanita usia menopouse untuk menghindari risiko terjadinya osteoporosis.

best kan BB Plus n?? serba lengkap..ade grape seed..serat epal ..n pulak inulin..
all in one la senang citer...
rugi sgt2 pd sape2 yg xamalkan BB Plus nie...


TESTIMONI SEMBELIT SETTLE DGN BB PLUS COLLAGEN



Terlebih happpy akk nie bile msalah sembelit time pregnant berjaya duatasi...time kasih to bb plua collagen

Kak aisyah n mmg kwn noly dlm Top Leaders circle...tq akk sharing testimoni dri sendri untuk masalah sembelit nie...sbb we all care...

So ape.tunngu lagi..prevention is better than cure...jgn da sembelit baru nk tercari2.

Klu.mummy2 preggy yg nk minum bb plus nie, jgn ragu2 k..bb plus selamat untuk ibu mengandung...nnt ank pon trikut gebuss jugakk..

Tgk.mcm k.salleha nie...tym pregnant mmg konsisten amek bb plus...


N la akibat pregnant mummy minum bb plus.....
N la baby bb plus...danish...hamboi...mmg gebus semacam danish nie...ciptaan Allah.semua cantik kan?? Tp mmg gebu la danish nie...kulit cantik.

hokeyh...kisah sembelit pon da clear skrg...jgn ambil mudah sembelit nie...klu anu kite tu terkoyak or buasir, selesa ke hidup kite kan..so better kite prevent sblm.jadi...

Rm180/20 sachet

Contact noly or ws 0107607302
Loves.
Noly


No comments:

Post a Comment